lørdag 11. mai 2013

sammenligninger

Folk er generelt gode på å sammenligne seg opp mot andre for å finne ut av om de holder mål eller ikke.
Jeg er jo så heldig og være gift med ei kjærring. Her prater toppen av kransekake når det gjelder sammenligning.
Og selvfølgelig, når jeg ruller meg i selvmedlidenhet pga mensen, kviser og andre kvapsete greier... og ja trenger jeg nevne 3 dager inne med ei lita jente med omgangssyken  Da skal dama jammen ta seg best ut. Pynte seg med sminke og fine klær.
Så da trekker jeg genseren godt ned over bukselinningen så rørleggersprekken ikke synes, muffinstoppen får det være så som så med. Prøver alt jeg kan å ikke tenke på genseren som sikker burde vært vaska. Håret som en idiot av en frisør klippet alt for kort som nå står til alle kanter og negllakken som flasser.

Argh irriterer meg over at det er slik. Hvorfor skal man sammenligne seg så innihampen. Kan man ikke bare klare å godta at man er det man er!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar