mandag 3. juni 2013

Årdalsåsen - Ti-topper'n 2013





Fredag gikk turen opp på Årdalsåsen.
Det er liksom nabolaget vårt og det er første gang jeg er oppe etter å ha bodd her over et år. Tullete. Er bare å snøre på seg skoa, med pause brukte jeg vel 2,5 time tilsammen. Sko valget falt på hvite joggesko, hvor lite gjennomtenkt går det ann å være. Det har kommet ned noen liter vann den siste tiden, samt at jeg burde kjenne meg selv bedre. Valget burde falt på vadestøvlene med.
Hele veien opp prøvde jeg å holde meg unna gjørma, falt for fristelsen av kjenne vannet strømme gjennom skoene bare et par ganger. Nedover ga jeg opp. Hva er vel bedre enn å kjenne på det innvendige lykkehylet når man kjenner gjørma sprute eller vannet renner gjennom skoene. Det er langt bedre å vasse i bekken en å sprette rundt'n.
Jepp, med så mye nedbør var det en våt fornøyelse. 1t 20min opp, 40 min ned. Perfekt trimtur for meg. Tror nok det blir en fin tur med ungene og, må nok beregne god tid. Turen er beregnet som enkel og det er den. Gleder meg til å teste den med ungene når det blir tørrere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar