onsdag 21. august 2013

Grønne og røde tanker

I en tid når har jeg prøvd å fokusere på det med røde og grønne tanker eller rom. Være mere bevisst over hva som trekker meg ned og hvorfor det nettopp gjør det. Hvorpå jeg ikke skal dvele på det, men heller finne grønne rom. Tanker som gjør meg glad og som har en positiv vinkling for meg. Det er ikke alle dager hvor det er like lett kan man si. Dager hvor man har fått igjen bilen fra verkstedet bare for å oppdage at den forsatt ikke er reparert etter at de har ødelagt den. Selv nå over to måneder etter innlevering har de ikke klart å fikse den. Og dette er ikke en slik bil som man bare kan gå i butikken å hente ut en ny av. Selv å kjekt det er. Men den grønne tanken min blir da, det er ikke vi som drar på kilometer på bilen. Så noe godt er det jo får.
Andre ting er slik som en tennårings knott som er i opprør. Det er irriterende og frustrerende. Hvordan komme over frekke svar, hvordan være konsekvent og orke å stå i det selv om tennåringen gjør alt han kan for å forpeste ig forsøple tilværesen for resten av familien. Grønn tanke er at det er nå, det er ikke sikkert at det er slik i morgen, eller om et år. Og det er et bevis på at han modnes. Selv om mors tålmodighet virkelig får prøvd seg. Så all honnør til dere som har hatt tenåringsbarn. Og den som klarte å lage en bruksanvisning på dem ville gjort det godt.
Etterpå i dag skal jeg se om jeg ikke får lurt med meg de to eldste guttene en tur på hytta. Få gjort noen ting der oppe med møbler etc.
Dagens store grønne tanke er:
Det er sol, ungene er på skolen, livet er tross alt bra, jeg har godt av å ikke gjøre noe. Og jeg skal trene på dårlig samvittighet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar