søndag 28. juli 2013

Dette er bare rent "slemt" gjort

Her skal jeg altså sitte å trene på at det er ok og helt greit å ha dårlig samvittighet. Jeg skal nyte det å sitte med bena høyt mens resten av familien min jobber med å tømme hengeren etter ferien. Og jeg klarer det jo litt også. Selv om jeg synes det er vanskelig.
Målet for dette er at jeg ikke alltid skal være den som gjør noe. At jeg skal slippe andre til og godta at jeg også kan sitte å slappe av. Det er visst slik at andre for dårlig samvittighet når jeg alltid ordner, mens de blir plassert i en stol med teppe, data og noe å drikke. Så kanskje dette er hevnens time. Beundring til alle som får dette til. Jeg er en novise og trener på å klare det. Bare det med at jeg hører to av ungene barker i en krangel og ikke delta på noen måte men la Heidi ta seg av det. Jeg vet hun kan for alt i verden. Men jeg synes det er slemt og overlate det til henne. Så jeg prøver å være flink å lukke ørene.
Dette er den andre dagen med dårlig samvittighet. I går fikk jeg nemlig ny PC av min kjære. At noen er villig til å bruke så mye penger på meg er ikke alltid like lett å takle nei. Så jeg var kvalm til langt inn i margen.

Men føler meg også som verdens heldigste. Jeg har noen som er villig til at jeg kan få slappe av når kroppen min sier at nå trenger den en pause. Som er der for meg og som elsker meg. Jeg håper hun vet hvor mye jeg setter pris på det.

1 kommentar:

  1. Jeg vet jeg er helt grusom! Du må øve vettu! Det er lov å være dårlig!

    SvarSlett