torsdag 22. januar 2015

Endelig vinter og skisesong

Sist søndag kom vi oss ut i bakken med barna.
DNB bidro med åpen bakk og vi stilte som vi gjør hvert år.
Gautefall har vært valget vårt. Kort kjøreavstand og absolutt bra nok for barna.

Utrolig kjekt å få gratis heiskort i bakken. Spesielt når det er 5 barn og 1 voksen som skal ut.
Ungene koste seg maks.

13 åringen med noen venniner

 9åringen litt alene... de i klassen hans har ikke kjørt så mye og holdt seg i barnebakken. Han er flink på ski og i heis så for lov å kjøre litt hvor han vil. 


6 åringen lærte seg å svinge på egenhånd og slapp stå i sæla... Dvs alene i barnebakken med mammaenen heiende nederst. Ble flinkere og flinkere utover dagen. 
Sto i storebakken sammen med pappaen og. 




5åringen sto sine runder foran pappaen i sæla. koste seg maks!
Mistenker stygt at det ikke tar lang tid før sælaen egentlig er en unødvendighet her, men brukes kun for å roe ned fart...


Med voksende mage har jeg i år igjen måtte oppholde meg nedest i bakken. Grusomt kjedelig. 
I fjor hadde jeg nettopp tatt skruen. Året før sto jeg. 
Neste år skal jeg kjøre igjen. 
Gleder meg til å fare nedover bakken med ungene. 
Jeg er elendig å lære bort, men kan fint kjøre med de som pappaen har lært opp. 
Dette er han god på. Fatter ikke at han har tolmidigheten til å henge bak i sælaen, få de til å legge vekta riktig. 
Men det er som kona sier... Vi har hver våre ferdigheter... Dette er ikke min, det er hans bane. 
 Vi var heldige med nydelig vær, litt mye folk men fult levelig. 

De ble så fristet at det står en tur opp til Gautefall på tapetet for gutta denne helga og... 
Ettersom tøtta i huset gjorde sitt beste for å skrelle skinnet av storetåa si idag så blir vi jentene hjemme. 






Idag kom første kjøpet til fisken i hus og. Tøtta var første mann ut til å sitte i den.  
Ringslynge fra Storchen Wiece. 
Virker som om skulderen er god, og fargen er grei nok til å gå til det meste. 
Kunne tenkt meg litt mer liv i den... det kommer nok...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar