fredag 16. januar 2015

I det man tusler inn på jobb, tenker shit.. hva har jeg på meg? Oppdager at joda, har klart å få på meg greie klær. Husket å ta av tøfler for å sette på joggesko. Finner månen på himmelen og nyter synet av et nakent tre mot en blå klar bakgrunn... og innser at joda alt dette styret om morra. Det å få 5 barn ut av senger, få på de rene klær og få de på skolen.. Luftet de 2 hundene og gitt de mat. Husket å kle seg selv og komme seg ut døra. Dette gjør meg lykkelig.
Å kunne ha tid til noen ekstra minutter når tøtta leveres i barnehagen med tårer i øynene og helst vil kose.
Sitte i bilen og se et par lykkelige brødre tusle mot skolen.
Kjegle litt med 15åringen som deff mener at jeg kan kjøre han den ene kilometeren han har til skolen, de andre kan ta buss.
Laaangt bedre enn det stresset med det regnskapet som ingen gidder å lese engang.

Me ja. det er kjekt å komme på jobb og.
En hyggelig mann som venter litt ekstra i døra for å holde den åpen for meg. Tankene som ruller... har jeg husket å gre håret? Inne i heisen, jada... ser helt normal ut. Litt handleposer under øynene og klær som vitner om småbarnsmor har jeg... men hva så?

Vel oppe på kontoret venter en skikkelig bamseklem fra en herlig distrikstleder og når jeg husker det en te kopp...
Voksne samtaler som kanskje ikke innebærer jammenatte....

Ha en flott dag! Det har jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar