torsdag 1. januar 2015

Jula 2014

I år var det vår tur til å ha barna på julaften. 
Bilen ble pakket til randen med 2 voksne,  3 barn,  2 hunder og klær til 7.
Gavene kom etter med Terje.  
Julen ble feiret hjemme hos min mamma. De 2 eldste guttene kom med tog på søndagen. 

Litt ekstra stas å gå en tur i skogen for å finne juletre. Et gult et stort og et enda større ble dratt med hjem. 
Dagen startet med friske-10 og alt litt utsatt. 
Ingen bålkos og gløgg som tenkt. Heller lefse og varmt i stua på ettermiddagen.  





Kjærring og unger sendt på siste gaveshopping kunne vi kose oss ute i snøen med aking og sol. Vanvittig deilig med dagslys. Sjelden vare. 




Jeg trakk vel loddet som julas mannfolk. Julegaven til fruen kjøpt inn i 5 tida på lillejulaften.  Ikke mitt stoltestes øyeblikk. Ei heller da vi gikk oss vekk på senteret på Jessheim.... 
Lite kan vel jeg for at de bøttene på nettbutikken ikke kan telle riktig og jeg må ut å handle.  

Julaften og ungene setter ut nissegrøt. 



Bordet er dekket og middagen klar. 
Imponert over hvor rolige ungene var,  de hadde all verdens av tid.  
Lite visste jeg om kaoset senere.


Av ymse årsaker valgte vi ikke det største treet... fornøyd ble jeg hvertfall.
Det gule ble levert niesa sent lillejulaften. Håper det ikke ble for ille med den lilla pynten hun skulle ha.  Skulle gjerne sett bilde. ?.


Noen erfaringer rikere er jeg..... 
Vanvittig deilig med stort hus og en hel leilighet der ungene kan herje når gradestokken bestemmer seg for å krype ned mot - 20! 
Jul med mine-dine-x'er-foreldre er og blir en utfordring, men og veldig koselig.  
Vi har alle våre meninger.  
Står fortsatt for at julegaver hører julaften til. Ikke alle andre dager.
Man trenger ikke vakre ned hele huset.  Gjør det som må tas og ha en rolig jul.  

Nå nytes siste rest.... jula er ikke over før om mange dager.... 
GOD JUL!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar