fredag 24. august 2012

FlyLady

Min herlige venninne mobbet meg i helga for min periode med Fly Lady.
FlyLady cartoonBrukt noen dager på å komme over dette da. ;)
Men gjett om den perioden gjorde godt for huset, nyter fortsatt godt av det.

Poenget med opplegget er at man får oppgaver man skal gjennomføre, og man skal maks bruke 15 min av gangen.
Man konsentrer seg om et rom i en uke før man går videre.
Dvs i løpet av året har man komme seg gjennom hele huset.
Før man kommer så langt burde man gjennom en mnd med små oppgaver som skal bli daglige rutiner.
Den første er vel å skrubbe vasken sin og klare å holde den skinnende før man legger seg hver eneste dag. Videre legges det til flere oppgaver.
Er merkelig hvordan det med en ren vask sprer seg til at man har en ryddig ren benk.

Fly Ladie har fått meg til å få totalt hetta for slike firespots. (Jada Jorid)
Kjøkkenbenken vår er slik. Det er helt grusomt alt som havner på hjørnet der. Verktøy, post, vesker, bagger.
Har satt en kurv på en stol ved siden av så kanskje de klarer og legge det oppi der. (hva tror dere? Neida)
Kjempe kjekt å bare rydde den, men neida.
Oh vi har mange. Hjørnet på kjøkkenbenken, bok hylla oppe, under stuebordet, benken på badet, er sikker flere og.
Ikke bare bare å flytte sammen to damer med hvert sitt mønster. Stakkars dama mi som ikke ser det engang.

Kanskje du skal ta en titt http://flylady.net/


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar