onsdag 30. januar 2013

Endringer

Det kan man si at man er midt oppi.
Jeg gjør endel endringer i livet mitt, forhåpentligvis til det bedre.
Det første målet mitt er å få tilbake energien min, og jeg er godt på vei.

I høst lurte Agnes meg inn på lavkarbo, og det har hjulpet meg masse.
Har tatt vekk alt som heter pasta fra kostholdet mitt. Brød er kuttet ned til maks 4 skiver i uka og ris er nesten og kuttet ut. Brus og snop er og nesten vekk. Litt i helgene blir det, men minimalt.
Og det værste er:
(samtale fra helga)
A: Har du lyst på cola?
H:ehm nei. SHIT jeg har lyst til å ha lyst på, men vræl jeg har lyst på is-vann... eh hva skjer nå?
Den har truffet meg ganske hardt flere ganger denne uka.

Forholdet mitt til mat er jo elendig, koster meg fint lite å la være å spise.
Så jobben med å få i seg nok i løpet av en dag, og det å spise til riktige tider er temmelig krevende. Takk og pris får jeg god hjelp.

En av de andre tingene for å klare dette er å trene.
Velge trappa fremfor heisen på jobb.
Ta bussen til jobb. Da må jeg gå de 3 min bort til bussen og de 5 min fra bussen og til jobben.
Samt gå de 2 km til jobb på onsdag.
En dag i uka er familien i badeparken i Skien.
2 treningsøkter på Stamina de ukene vi har har barn, og 3 økter de ukene vi er alene.
Burde komme et stykke på vei da.
Forhåpentligvis hjelper dette på vekta og.

Nå i mørketiden tar jeg sol en gang i uka.
Utrolig deilig og bli skikkelig god å varm, samt slafen i 20 min uten stress.

Søvn, ja det tror jeg jammen jeg må kutte ned på.
Nå legger jeg meg 22-2230 og står opp kl 6. det er sånn ca 7-8 timer.
Sånn som i går når jeg ikke la meg før nærmere kl 24 og sto opp kl 6 så funker jeg jo mye bedre.
Likt som når jeg bodde i leiligheten, sov jeg ca 6timer om natta. Mye mindre trøtt da.

Snakke med folk og fe om alt det som surrer gjennom hodet.
Det er jammen ikke bare bare altså!

Prioritere ting som faktisk gir meg noe.
Si nei til de "tyvene" som tar energien fra meg.
Noen av de må man faktisk bare beholde fordi det er en dyd av nødvendighet.

Oisann, dette var endel det.
Mange tiltak som skal til for å få tilbake energien.
MEN DET FUNKER!
bare pittelittegranne stolt av meg selv...
Skulle bare ønske at det hadde en innvirkning å vekta og, men den tid den sorg. Kanskje neste år?

1 kommentar:

  1. Du har enormt mye å være stolt av. Det å endre livet sitt så drastisk som du har gjort det siste året er det ikke mange som klarer. STOLT av deg!

    SvarSlett