fredag 18. januar 2013

Gooooood FREDAG

Etter en litt hektisk uke inntar jeg nå fredag. Ikke at den blir for rolig den heller. Har den store møte venner dagen i dag. Men det er i det minste første dagen i en helg. Og tanken på en lang og lat dag i morgen er deilig. Bare tusle litt rundt med litt husarbeid, samtaler med min vakre Heidi og kanskje lage noe ekstra godt å spise.
I dag ble det fyr på peisen til riktig tid, så stemningen i huset er temmelig lun og god. tent et pr. stearinlys har jeg og. Det er viktig å gjøre det litt trivelig for en selv når en tusler hjemme slik. Gleder meg til å få orden på topplokket sånn at jeg også kan føle at jeg gjør litt nytte for meg.
I dag skal jeg gjøre ferdig tøffelen til Heidi og begynne på lua. Gru gleder meg til det. Jeg er jo ingen strikkemester, og alt jeg ønsker er at den lua skal bli fin. Jeg vet at min kjære vil elske den uansett. Så heldig er jeg jo, men jeg vil jo at den skal være fin i tillegg. Så her er det bare å ta seg sammen.
Til lua bruker jeg denne oppskriften jeg fant her; http://www.pickles.no/bare-blbr-skjerf-og-luesett/  Fargen blir off-white så kryss fingre for meg. og har dere noen enkle strikke oppskrifter eller vet om blogger jeg bør kikke på kan dere ikke kommentere det da. På forhånd takk. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar