lørdag 20. april 2013

søvn problemer

Hva gjør man når man ikke tørr sove? Det finnes mange gode forslag på dette. En veldig kjekk en er at man skal tenke på noe koselig, og kommer vonde tanker skal en bare la de passere. Jeg leste ei venninne sin status på FB om hvordan et glass vann ikke er tungt å holde i et min, slik som tanker ikke er vonde i så kort tid, mens å holde de en evighet er tungt. Så man tester det ut. Også om natta, men det hjelper så fryktelig lite.
Jeg tørr ikke å sove fordi marerittene fra fortiden henter meg inn igjen. Jeg våkner opp svett og kald. Jeg føler jeg skriker, men ingen kan høre meg. Så jeg holder min kjære våken om natta. Og dermed et tonn med dårlig samvittighet.
Så jeg tørr ikke å sove, jeg drøyer med å legge meg og når jeg gjør tar det tid før jeg sovner. Får så å våkne opp etter noen timer, ligge å telle dem å vente på at man kanskje kan tenke på å liste seg ut av senga. Noe som forøvrig er en smule umulig når man ligger inntil noen.
Jeg har prøvd mye rart for å slippe unna disse marerittene skal sies. Jeg har fått sovetabletter. Det hjalp meg med å sove, jeg slapp å våkne når jeg hadde mareritt og hadde dermed det samme marerittet om igjen og om igjen i mange timer. Jeg har fått angst medisin hvor trøtthet er en ypperlig bivirkning. Men igjen fører det mest til at jeg forsatt har mareritt for tiden, at jeg er totalt utslitt å trøtt etterpå. Men tørr forsatt ikke å sove.
Så hva handler disse marerittene mine om?
Man kan vel trygt si at min barndom ikke var en dans på roser og innen for A4 standard i Norge. Tror ikke den er så standard så mange steder i verden egentlig. Men av hensyn til mine unger som også leser bloggen kan jeg ikke utdype det noe mere. De fortjener å slippe å bekymre seg over det, og har slått seg til ro med nettopp det at ikke alle har hatt det like bra når de var barn.
Så om det finnes folk her ute som virkelig kan hjelpe meg med å bli kvitt spøkelsene fra fortiden hadde jeg vært glad for at man la igjen en kommentar. Heldigvis har jeg endelig sluttet å gå i søvne. Så det er fremskritt med tanke på hvor jeg har våknet opp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar